pink and yellow

Jag hann inte få några bra bilder, på sminket, alls igår.
Här är en bild som får duga, men som jag inte alls är nöjd med:/


sex and the city mani

Ikväll ska jag på bio och se "Sex and the city 2". Vid 1 i natt såg jag klart ettan. Bra där:P
Här är en manikyr med Misa sugar daddy, OPI Santiago Sangria och Color club black med konad


Benny kan ha tofs:)

...och så har jag införskaffat en "Revlonbubbla". Jag har använt den innan tack vara fina Linda

och jag älskar den!

revlon Nutri Color Creme "600 fire red"


Sally Hansen "Hidden Treasure" over Eyeko "Vampira Polish"

Hi Gorgeous!

Klickbara:

   


Isadora "Bel-Air Blue"

Jag älskar den här färgen, och namnet!
Färgen är helt underbar!
Bilden gör färgen inte rättvisa en mulen dag som denna.
Lite Sally Hansen Hidden Treasure på ringfingret, inte heller detta lack kommer till sin rätt, men strunt samma.



Allt är toppen med detta lack, utom en sak - pensel!
Den är kort, vilket gör den lite hårdare, och bred.
Om man jämför med OPI pro wide brush och opi's pensel smal.
Näe, tillbaka med de gamla vanliga penslarna, Isadora!



Kicks Beauty Report 2010


Idag fick jag ett  pressmeddelande med info och resultat av Kicks Beauty Report 2010  

Under perioden 9 februari 2010 –3 mars 2010 gjorde Kicks en onlineundersökning
där 8.017 skönhetsintresserade kvinnor och män över 15 år deltog. Av dessa var 91% medlemmar i KICKS Club
varav 97% var kvinnor.

Rätt intressant att läsning faktiskt. Att bra erbjudanden lockar många till köp är inte så konstigt,
inte heller att bloggar och skönhetsexperter har stort inflytande, men kul att se det mer svart på vitt.
En del punkter och siffror är lite roliga:P Vissa, ska vi kalla det fördomar?, blir sanning. Eller ja, iaf för de 8.017 personerna som deltog:) 

Här kommer sammanfattningen:

SKÖNHETSINKÖP

• 20% ( var femte kvinna) anser att stor expert kunskap hos personalen är det viktigaste
vid val av inköpsställe.

• Den största anledningen att man väljer att testa en ny produkt är råd från butikspersonal.
Detta är särskilt framträdande för kvinnor 30+.

• När det gäller priset på skönhetsprodukter är 39% av kvinnorna och 35% av männen
överens om att de gärna betalar mer för professionella produkter.

MAKEUP

• De allra flesta kvinnor (41%) har bara makeupfria dagar hemma med de närmaste,
bara 20% kan tänka sig att visa sig var som helst utan makeup.

• ”Flörten” & ”Chefen” är de kvinnor inte vill visa sig för utan makeup. ”Flörten” är
viktigast för de under 40 medan ”Chefen” är viktigast för de mellan 40–65.

• Största anledningen att man sminkar sig som man gör är att man plockar upp tips från tid-
ningar och bloggar (25%). För kvinnor 50+ är tips från personalen det absolut viktigaste.

• Kvinnorna har en lite mer tillåtande inställning till i vilken ålder det är OK att börja sminka
sig, 20% tycker att det är OK redan vid 10 år medan hela 15% av männen tycker att man bör
vänta till 18 år.

• Endast 19% byter ut produkterna i sminkväskan efter max 6 månader. Den stora majoriteten
(51%) byter ut först när produkterna är slut, dvs sannolikt långt efter hållbarhetstiden gått ut.

• Mörka ringar under ögonen är det kunderna främst vill korrigera med sin makeup (25%) följt
av akne/pormaskar (21%) och ojämn hudton (16%). Behoven följer dock åldersutvecklingen
och de mörka ringarna är störst problem mellan 30–50 år där sedan rynkor tar vid som största
utmaning vid 50+.

• Majoriteten av alla kvinnor lägger minst 10 minuter på sin makeup varje dag, vilket blir hela
60 timmar per år. Ser man i ett större perspektiv blir det hela 117,5 dygn framför spegeln mel-
lan 18–65 års ålder.
• Kvinnor och män är rörande överens om vilka trender man inte vill se igen! Högst på topplis-
tan hamnar de jättenoppade ögonbrynen och den mörka/bruna läppkonturpennan.

HUDVÅRD

• Det viktigaste vid valet av hudvårdsprodukt är att den är skön att smörja in och snabbt går in
i huden (48%) samt att den har aktiva ingredienser som Anti Age eller liknande (kvinnor 22%).

• En klar majoritet av kvinnorna är övertygade om att Anti Age produkter faktiskt har effekt
och många är också beredda att betala ett högre pris för produkter med Anti Age egenskaper
(bara 43% är inte beredda att betala mer).

HÅRVÅRD

• Mer än hälften av kvinnorna (55%) vill inte vara utan elektriska hårverktyg (fön, plattång,
locktång). De männen helst inte vill vara utan är förutom schampo framförallt hårvax (34%).

EKOLOGISKA VAL

• Hudvård är utan tvekan det område där både kvinnor (50%) och män (39%) helst prioriterar
ett ekologiskt val. Yngre kvinnor (under 20 år) är dessutom intresserad av ekologisk makeup.

• Hos de flesta konsumenter är det prioriterat att skönhetsprodukterna är bra för hälsan
(kvinnor 81%, män 68%) och miljön (kvinnor 41%, män 42%) och många kan även tänka sig
att betala ett lite högre pris för ekologiska produkter (27% av kvinnorna, 24% av männen).
Det man dock inte gärna accepterar är att en ekologisk produkt inte har samma effekt, doft
eller känsla (kvinnor 43%, män 41%) vilket är en svår utmaning för ekologiska sortimentets
utveckling.

DOFT

• Majoriteten av både kvinnor och män tror att en parfym håller ca 1 år men hela 31% av
männen och 19% av kvinnorna tror att en parfym håller tills den tar slut.

• De flesta kvinnor föredrar friska & fräscha parfymer följt av blommiga/romantiska.
För kvinnor över 40 kommer ”lyxiga parfymer” upp som en viktig egenskap.

• Sverige har en jämförelsevis låg per capita konsumtion av parfym i Europa och det är
glädjande att se att både män och kvinnor nu börjar se det som allt mer självklart att ha mer
än en parfym. Endast 17% av kvinnorna och 23% av männen använder idag bara en parfym
för alla tillfällen.

• Prover på nya dofter skulle få både män och kvinnor att byta parfym oftare. Detta är
viktigare än t ex lägre pris vilket är anmärkningsvärt för ett land med stark tax free tradition
när det gäller just parfym.

MANLIG SKÖNHET

• Både män och kvinnors inställning till manliga groomingprodukter blir allt mer tillåtande.
Det är egentligen bara ögonmakeup man är lite mer skeptisk till, bara 13% av kvinnorna och
16% av männen tycker att det är OK.

SKÖNHETS HEMLIGHETER

• Våra partners verkar veta det mesta om våra skönhetsrutiner men det flest kvinnor (14 %)
inte vill avslöja är att de lägger mer än 5.000 kr om året på skönhetsprodukter. De killarna
gärna håller för sig själva är att de använder sin partners rakhyvel för ansning.

VAD SÄGER EXPERTERNA

Närmare 5 .000 kvinnor och män som genomförde undersökningen valde att ställa en
öppen fråga. De allra flesta frågor förekom ett stort antal gånger och de frågor som
förekom allra mest lät vi våra Makeupartister och Hudterapeuter besvara i en kompletterande
undersökning.

• Att välja rätt foundation är inte lätt och många kunders största utmaning. Allra flest frågor
ställdes gällande detta och 77% av makeupartisterna och 79% av hudteraputerna anser att
fel foundation är det vanligaste misstaget folk gör när de lägger sin makeup.
Att utgå från hudtyp, nyans och önskat resultat (matt/naturligt/täckande) är viktigast
enligt såväl makeupartister som hudterapeuter.

• Många konsumenter vill ha tips på hur man minskar eller döljer mörka ringar under ögonen.
Hudterapeuterna är mest fokuserade på att försöka minska förekomsten av mörka ringar och
förordar framförallt dränerande ögoncreme. Makeupartisternas bästa tips är istället att dölja
genom ljusreflekterande concealer.

• Många vill komma tillrätta med en fet hy och här är makeupartisterna och hudterapeuterna
helt överens om att det är genom rätt rengöring man gör det.

• Runt 50 års ålder behöver man ofta förändra sin makeup och många vill ha råd och tips. Det
finns ett flertal tips att tänka på men viktigast enligt både hudterapeuter och makeupartister är
att undvika att använda mycket puder följt av att använda Anti Wrinkle primer/filler som bas.

Vill du läsa hela undersökningen kan du klicka HÄR!

Swap polishes:D

Jag äger Sally Hansen "Hidden Treasure"!!! Detta underbara flakey-lack!
Och Maybelline Opti-mist-ic, greige med silverskimmer och koppar sparkles:D

Thank you, Janice!!!<3

(obs! bilden gör dem inte rättvisa! de är underbara!!!)

Christina Aguilera launches her perfume "Insipre" - make up tutorial

(Pics of Christina launching her new pefume from 2008)


Alla skuggor från Brite Bird

The shadows are from Brite Bird

Ögonlock / lid - A little Birdy tild me! mixed with Cream Cat

globlinje / crease - Rhododendron & Phalaenopsis



Fördjupa globlinjen / Deepen the crease - "Lipgloss Bitch"



Highlighter för brynbenet / Browbone highlight - "Cream Cat"



Blend!



Addera lite sparkles! Parad-ice dammades över hela mejken med en fluffig pensel
Add some sparkles:) "Parad-ice" applied lightly all over the look with a fluffy brush



under ögat / lower lashline - Rhododendron & Phalaenopsis



Yttre ögonvrån under nedre fransraden / Outer corner under the lower lashline
-
Lipgloss Bitch

Inre ögonvrån / Inner corner - "Parad-ice" & "A little birdy told me!" 



Sudda en mörk eyeliner på övre fransraden samt mella fransarna
Smudge a dark eyeliner ob the upper lashline and between the lashes

L.A. Girl "Navy" 



Applicera en tjock linje, flytande eller gel, eyeliner och avsluta med en vinge.
Apply a thick line of, liquid or gel, eyeliner and wing it out.

Isadora Black Liquid Liner

Jag suddade även lite svart kajal mellan fransarna under ögat för att ge en fylliagre fransrad-effekt
I also smudges a black kajal between the lower lashes for a fuller lashline effect

Mascara- "Maybelline Define-a-lash volome"

Lösögonfransar / False lashes - Ardell "Babies"

Ögonbryn / Brows - Own mix








Coral with flakies

Eyeko Coral Polish (love) with Astor (love this too;P) 082 on top


cherry culture order - NYX 25% off

Detta klickade jag hem igår kväll:

The Nyx items I ordered during the ongoing Nyx 25% off sale:

Cherryculture.com




A little birdy & a Cream Cat

Den bruna har jag inget namn på men jag älskar den.

Blomman är faktiskt från ett nail art-hjul. Turkos med lila duokrom:) Passande tycker jag.


skimmer

Alltså, jag blir tokig på mig själv. Jag känner mig sjukt stressad över ingenting, jag glömmer saker
och känner mig allmänt tankspridd. Så är inte jag. Jag förstår inte, eller gör jag kanske det?


Min hjärna behöver genomgå en diskrensning, för att ta bort onödiga filer och virus.
Gah, jag exploderar!

Förlåt men jag var bara tvungen att ventilera mig lite. Känner mig så himla slut:/


Bel Air

Benny heter "Smedbys B BelAir" i stamtavlan, klart jag var tvungen att ha
"Bel-Air Blue" från Isadora:D
Jag behövde det för att pigga upp mej. Benny ville inte posa framför kameran. Näe, det är roligare att bita och leka:)


Lilac manicure

Eyeko "Lilac Polish" & CND "Studio 54" for the konad design (image plate m77)
Love!

simple yesterdays


testar lite:)

Essie Lapis of Luxury

Essie Lapis of Luxury är en fantastiskt fin blå färg inom "blåklintsblåfamiljen".
Påminner en hel del om H&M Denim Dreams, fast något djupare.
Jag gillar verkligen hur det ser ut på mina naglar.
Jag är inte galen i formulan dock. Den är väldigt rinnig och skir.
Detta är tre lager på mina, nu väldigt korta, naglar. Inga problem att få en jämn yta när man uppnått full opacitet i alla fall, vilket är ett plus. Torktiden var heller inga bekymmer.


Kitty eye

Benny tar upp ganska mycket av min tid, som ni säkert förstår.
Här kommer iaf dagens:)

Bilderna blev inge bra alls:/
Torr hy som tusan har jag också. Äsch!

My red hair

En ganska bra bild på min hårfärg utomhus i skugga.
Benny är söt! Och han har blivit så stor. Han passerade 3kg's strecket för några dagar sedan:)


Water Marbling

Idag har jag marmorerat med Essielacken "Lapis of luxury" och "splash of grenadine" :)


Bobba håret

Såhär kan man se ut när man vill vara lockig:)


China Glaze Vintage Vixen

Jag måste bara posta bilder på China Glaze kommande kollektion.
Jag ÄLSKAR promobiden!







Det internationella releasedatumet är 6 juni

lila

Jag hade tydligen inte publicerat denna makeup, som inte är så märkvärdig, men jag postar ändå.
Jag var tvungen/ville testa lite grejer:)


Metallicy





Brite Bird:
pigment "I'm Antiqui-teasing you!
pigment "Hot Taupe-ic" & "The Bridges"
Big mean Yellow Dog
It's actually cerulean over black liquid liner.

Maybelline Define-a-lash volume mascara

"promenad"

Det finns så mycket att lukta på. Ja, hela tiden! :)


Lime and petrol

Här har jag använt Brite Bird's
*Bjooti & Buttercup
*samma petrolblå som i detta inlägg
*big mean yellow dog

Fransar medium från H&M
Maybelline define-a-lash mascara (volume)


China Glaze Cowgirl up and Harmony

Fint va!?

Pretty, huh!?


Licquorice & Watermelon

China Glaze Watermelon Rind ser fantastiskt ut även över svart!

China Glaze Watermelon Rind looks amazing even over black!

Blixt / Flash:


utomhus i skuggan / outside - shade:


RSS 2.0